27 de febrer 2010

L'escrutini del periodisme

Dijous a les set i poc de la tarda era a l’aeroport de Barcelona, tornant de Sevilla i apunt d’agafar el cotxe per anar a Girona. Vaig rebre la trucada d’un amic que em va preguntar: “Com va el teu viatge per Kosovo? Deu ser excitant. I tens al president del Congrés molt emprenyat”. Gran perplexitat. Es veu que un diari digital escrit des de Madrid obria la seva edició d’aquella tarda amb una notícia plena de mentides i desinformació. Embolica que fa fort. La filtració interessada segurament venia d’una institució poderosa de l’Estat. La història ve de lluny. Qui em rescabalarà de tanta mentida? Cada dia sóc més partidari del periodisme de format tradicional i del bon periodisme. Es van veure obligats a despenjar la notícia. Encara és hora que em demanin disculpes. Surfing informatiu, filtracions interessades, cap contrast de les fonts...mantinguin-se ben lluny del periodisme de perdigonada, ben lluny dels confidencials de la mentida. I de la noves teles d’extrema dreta que exciten les nits amb tertúlies feixistes. Com avui els polítics estem sotmesos a un profund escrutini, em sembla que d’aquí a poc temps, el periodisme també serà valorat amb lupa. Tots els escrutinis seran bons per millorar la democràcia. En cas contrari, ens ofegarem en un mar de merda.