01 de juny 2014

Aperitius de gran bacanal

4.000 milions per AVE. Aquesta setmana s'ha confirmat, en seu parlamentària, que el Ministeri de Foment vol emetre emès bons a través de l'empresa Adif per invertir més de 4.000 milions més d'euros en noves línies del Tren d'Alta velocitat. L'objectiu de la faraònica inversió de Foment és fer arribar el tren d'Alta Velocitat a ciutats com Granada, Múrcia o Santander. Espanya ja és ara el segon Estat del món amb més quilòmetres de línia d'alta velocitat (només superat per Xina amb 1.350 milions d'habitants). Saben quina és l'única línia no deficitària de tota l’atapeïda xarxa ferroviària espanyola? La línia Madrid-Barcelona-Frontera francesa. I de tota ella, el tram més rentable és el tram Barcelona-Girona-Figueres. Això sí, a l'hora d'omplir-se la boca del Corredor Mediterrani, l'Estat només pressuposta 50 milions d'euros i, com va denunciar el diputat Pere Macias en l'última sessió de control, nous trams del corredor ferroviari mediterrani a Tarragona s'estan construint amb ample ibèric (diuen que de forma provisional, quina lamentable provisionalitat i distribució dels diners públics).