20 d’agost 2014

Xuclà demana una rectificació i que l'Estat mantingui els plans de desdoblament de la N-260

CiU recorda que la carretera ha caigut del Pla de Carreteres de l'Estat i que el desdoblament Besalú-Figueres és prioritari
El diputat de CiU al Congrés dels diputats, Jordi Xuclà, ha registrat una bateria d'iniciatives parlamentaries al Congrés dels diputats on demana al govern que incorpori en el PITVI (Plan de Infraestructuras, Transporte i Vivienda) el desdoblament de l'N-260 al seu pas per les comarques gironines. Tal i com ha explicat el diputat gironí“estem parlant d’una obra prioritària per les nostres comarques i encara es pot incloure en el PITVI –amb horitzó 2024- ja que encara es troba en exposició pública”.
Per Xuclà “el desdoblament de la N-260, Eix Pirinenc, és una vella reivindicació per normalitzar el nostre sistema d’autovies als nivells d’altres replecs de la geografia hispànica”. A més, tal i com ha recordat el diputat gironí “el projecte de desdoblament de la carretera de Besalú a Figueres era el més avançat a començaments de legislatura i ha estat frenat en sec, ha estat guardat en un calaix i ni tan sols figura en el PITVI” ha lamentat Xuclà. “És absurd tenir acabat el tram de l’A-26 entre Olot i Besalú i no entendre que la segona part natural es el desdoblament Besalú-Figueres. Aquesta és l'última peça d'un veritable Eix transversal que comunica amb la frontera. És altament prioritari”.
Per altre banda, el diputat gironí ha expressat que “Mentre obres prioritàries per les comarques gironines s’aturen sense motiu, veiem per altre banda, com la Ministra Ana Pastor ha inaugurat per exemple un nou tram de l’A-8 a Astúries entre Pendueles i La França”. Per Xuclà, “sorprèn les prioritats en obra pública del govern espanyol ja que en aquest nou tram d’autovia hi circulen menys cotxes que per l’A-26 i té una eficàcia en el sistema global d’autovies molt menor”.