18 de febrer 2007

La plaça dels Lledoners

Quan vaig arribar a Girona per estudiar Dret el meu llibre de les primeres setmanes de curs va ser Girona, un llibre de records, de Josep Pla. Allí hi vaig trobar una descripció deliciosa de la plaça dels Lledoners de Girona, al costat del Bisbat. Hi vaig anar una tarda d’octubre i hi vaig passar una bona estona. Encara ara me’n recordo. Aquesta setmana un operari municipal ha tallat els lledoners per “ordres d’un tècnic superior”. Res tornarà a ser com en el llibre i com aquella tarda assolellada de tardor fins d’aquí a molts i molts decennis a la plaça dels Lledoners. Aixafar les escales de la Catedral és una barbaritat, d’acord. Tallar els lledoners, també. I, a més, una barbaritat perpetrada per u fucionari públic quina acció, al seu torn, és deguda a la indicació d'un superior. Responsabilitats, responsabilitats municipals.