Conversa amb un alt càrrec d’Adif, gestor públic de les obres del Tren d’Alta Velocitat. El TAV ens canviarà la vida a les comarques gironines, encara que arribarà amb un retard rècord respecte a qualsevol altre projecte plantejat. Arribarà primer a València –finals del 2010- que no pas a Girona. I ja vertebra, avui, les comunicacions ràpides Madrid-Segovia-Valladolid; Madrid-Toledo; Madrid-Ciudad Real-Còrdova amb bifurcació a Sevilla i Màlaga i Madrid-Barcelona. Les obres al País Valencià van a molt bon ritme. La comunicació entre Castelló de la Plana i Tarragona és per una sola via en el tren convencional i el corredor mediterrani d’alta velocitat està a les beceroles. Tot i que els bitllets dels trens d’alta velocitat són cars, el gestor d’Adif em fa notar que són subvencionats, que el preu real per amortitzar l’obra encara hauria de ser més alt. Recullo informació precisa sobre l’arribada a les comarques gironines. Trams acabats, trams amb la catenària instal·lada, el tram internacional acabat i pagant cànon cada mes...trams en obres...què passa? Aquesta és la pregunta que em fan molts ciutadans. Tindrem un tren mixta de velocitat convencional i alta velocitat a començaments del 2011 però no és gens clar que tinguem les obres de tota l’alta velocitat acabades el 2012, em diu. M’agradaria que una institució de la societat civil o un acadèmic fes un estudi del cost de la ineficàcia en la planificació de la línea Barcelona-Perpinyà d’Alta Velocitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada