Conversa amb el president de l´empresa pública Adif, Antonio González (Sevilla, 1948). Adif és l´empresa encarregada de la construcció de la línia del tren d´alta velocitat. A finals d´aquest any circularan trens de mercaderies entre el port de Barcelona i Perpinyà, en direcció cap a destins centreeuropeus. Una sortida indispensable per fer del port de Barcelona, que s´està ampliant, un port de primer ordre en el Mediterrani. Una bona porta d´entrada de productes que vénen d´Àsia cap a Europa. Tanta diligència es deu també al fet que el tram internacional Figueres-Perpinyà crema a les mans de les administracions que paguen indemnització per l´obra acabada i no utilitzada (128 milions pagats d´indemnització, el preu de la mala planificació). Les mercaderies viatjaran des del port de Barcelona per l´antena del Vallès i fins a Girona, per on circularan pel viaducte, i per tercer rail fins a Figueres i Perpinyà. I Portbou?, pregunto. «Portbou ja tindrà la seva sortida per altres mercaderies». No ho veig tan clar com ell. Cura per Portbou. I el transport de viatgers? Fins al 2012, diu. En canvi, a finals d´aquest any o principis del següent sortiran trens en direcció a França des de l´estació de Figueres. Sortirà a compte anar a París en tren des de Figueres (quatre o cinc hores per arribar-hi en avió, sis per arribar-hi en tren). Antonio González és un home que abans de ser president d´aquesta empresa del ministeri de Foment havia estat des de 1994 director general de finances del Govern andalús. I abans altres càrrecs del llarg regnat del socialisme meridional. Un home de Magdalena Álvarez confirmat per José Blanco i que té un cert coneixement de les comarques gironines per motius professionals. Pronuncia «Mas Xirgu» amb una xeix molt homologable. I m´explica coses de detall de Cadaqués. Aquest és l´home amb qui s´ha de mantenir el fil directe per saber com van les obres del TAV a Girona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada