15 de maig 2010

Retallades en obra pública i obres imprescindibles


Divendres 14 de maig. 10.15: reunió amb alcaldes i caps de llista de 12 municipis afectats pel desdoblament de la N-II a la Selva, el Gironès i el Pla de l’Estany. Es constitueix una comissió de seguiment coordinada per en Gabi Casas per vetllar que les retallades no afectin el desdoblament de la N-II i que la paraula del ministre i la moció aprovada per unanimitat en el Ple del Congrés (licitació de 21 quilòmetres de Caldes a Tordera durant aquest any) es compleixin. En la roda de premsa posterior l’Albert Requena de Catalunya Ràdio em pregunta quines crec que poden ser les obres que sí que es veuran afectades per la retallada. Moltes...però dic que ha de ser l’executiu socialista que anunciï les males notícies. Però ja podem posar un exemple: les obres del túnel de l’alta velocitat continuaran i hi haurà trens de mercaderies a finals d’aquest any (el cànon del tram Figueres-Perpinyà apreta) però, en canvi, del tren convencional soterrat, ja ens en podem oblidar per una colla d’anys. Aquest debat tant intens, que vaig obrir amb una votació al Congrés, sobre qui pagarà l’enderrocament del viaducte del tren a Girona...és un debat que ja podem guardar al calaix. Perquè hi haurà tren pel viaducte durant anys i hi haurà estació provisional que serà definitiva durant anys i hi haurà...tantes retallades. Però la N-II desdoblada i el tren d’alta velocitat no es poden aturar. De cap de les maneres. Ni altres obres, com la variant d’Olot.