18 de juny 2007

Pactes locals: el mercat de Calaf

S’han constituït els ajuntaments de la vuitena legislatura democràtica municipal. En els últims dies i hores s’han anat precipitant els pactes. No vull entrar en la casuística de tants i tants acords, alguns de ben sincers, alguns amb una alta insinceritat entre els firmants. Dijous vaig rebre la trucada d’un amic de fora de la demarcació de Girona. En Jordi Moltó va ser alcalde de Sallent des de 1987 fins a 2003, any en que també va guanyar les eleccions però va quedar a l’oposició. Ara tornarà a governar en minoria. Em comenta: “Fa quatre anys una sopa de sigles em va enviar a l’oposició. Ara l’abstenció d’un partit em permet governar amb minoria. Torno a l’alcaldia perquè sóc el cap de llista de la llista més votada. Estic content però així no es pot viure, amb l’ai al cor, amb quasi tot obert després de conèixer els resultats de les eleccions. Els legisladors heu de fer quelcom”. Li explico que el maig de 2004 vaig plantejar un pacte al Congrés dels Diputats perquè es reformés la llei electoral per donar més estabilitat als governs municipals. Algun dia aquesta reforma s’haurà de fer. Més aviat que tard.