05 d’abril 2010

Promeses preelectorals impossibles


Avui el Diari de Girona publica la notícia que us adjunto i que firma la Laura Fanals. Fa referència a una resposta parlamentària que el govern em va dirigir sobre el calendari de construcció d'obres a les comarques gironines. Avui per avui, tot parat i lamentablement, impossible d'estar acabat el 2015. Ja m'agradaria a mí que fos així.



L´Estat diu que totes les carreteres pendents s´acabaran el 2015 si no hi ha imprevistos


Confirma la data donada per Francisco-Busquets per acabar els desdoblaments de la N-II i la N-260 i el túnel de Toses



El Govern de l'Estat ha donat suport al seu subdelegat a Girona, Francesc Francisco-Busquets, i ha confirmat que al 2015 s'acabaran totes les infraestructures que hi ha pendents a les comarques gironines, inclòs el desdoblament de la N-II, "si no es produeix alguna dificultat no prevista". D'aquesta manera, l'Estat confirma una data que Francisco-Busquets va anunciar l'estiu passat i que va causar sorpresa entre la societat gironina, ja que precisament la N-II compta amb molts trams encallats. L'Estat assenyala que el 2015 estaran acabats no només el desdoblament de la N-II, sinó també les actuacions previstes a la N-260 entre Besalú i Figueres i entre Olot i Ripoll, així com el túnel de Toses, sempre que no sorgeixi algun inconvenient inesperat. "Si en la tramitació i execució no es produeix alguna dificultat no prevista, en el que depèn del Ministeri de Foment, estaran, en efecte, acabades en el tremini anunciat", indica una resposta oficial de l'Estat al diputat gironí de CiU Jordi Xuclà. El Govern espanyol argumenta que la majoria d'aquestes carreteres "estan en fase d'estudi i redacció dels projectes", de manera que, si no hi ha problemes a l'hora d'executar-los (com sí que ha succeït amb la N-II), s'acabaran en el tremini establert. Xuclà, però, veu complicat que efectivament es compleixin aquests terminis, ja que les obres de la N-II entre Maçanet i Caldes es troben aturades des de fa temps per problemes de les empreses adjudicatàries. El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va anunciar fa pocs dies que les obres a la comarca de la Selva es reprendran en els propers mesos, segons li ha dit el ministre de Foment, José Blanco, però la veritat és que actualment, segons la resposta de l'Estat, la N-II només compta amb dos trams en servei i dos en obres del deu en els quals està dividida. "Després de sis anys i alguns mesos de Govern de Zapatero, hem pogut comprovar com calcula els terminis el Govern socialista i què significa la paraula imprevistos", es malfia el diputat gironí. Xuclà desitjaria que en el termini de cinc anys es poguessin acabar efectivament les obres, però opina que aquesta data és "increïble", especialment en el cas de la N-II i el túnel de Toses, on els treballs estan molt endarrerits. En aquest sentit, entén que durant els primers anys el Govern del PSOE pogués atribuir els retards constants al desgavell que havia deixat el PP, però considera que, després de més de sis anys, han tingut temps suficient com per desencallar els projectes i no ho han fet. I és que, per al diputat convergent, hi ha una clara falta de voluntat política per part del Govern per treure Girona "del pou de les infraestructures". De la mateixa manera, opina que la solució per desdoblar la N-II no és el "peatge a l'ombra", tal com s'ha apuntat, "perquè això vol dir que al costat d'una autopista pagarem una autovia". "El deute històric de les infraestructures a Girona no s'ha de saldar al llarg de decennis, sinó amb una actuació ràpida i immediata", afirma.