Què és notícia? Molts de cops allò que té suport gràfic, fotos o imatges de televisió. Aquesta setmana hem arribat al punt més alt de la deflació informativa de cada agost. És la setmana del ferragosto, que diuen els italians, tot i que amb una calor molt inferior a la de l’estampa del pic de les vacances. No és cert que no succeeixin coses rellevants arreu del món aquests dies. Però alguns mitjans de comunicació llisquen cap a l’entreteniment i la notícia prima. Per això el tauró de la platja del Miracle de Tarragona ha estat la portada de diaris i la primera notícia en alguns informatius de ràdio. A les deu del matí del dimecres, el conductor del programa dels matins de Catalunya Ràdio se li trencava la veu informant de “l’última hora que ha arribat a la nostra redacció” (“entri i acomodis, última hora”) que era la mort del tauró. Al cap d’unes hores Greenpeace informava que cada any es maten a Europa milers de taurons per vendre la carn de les aletes de tauró. Però aquestes morts són en producció industrial i no tenen fotografia. En la societat de la informació es pot crear una gran onada sentimental – que a alguns els hi provoca veritable commoció- amb imatges i un relat ben farcit. Dijous hi havia un peix manta despistat a la platja de Barà. Però el pobre peix manta va arribar quan ja s’havia subministrat la ració del relat de l’animal extraviat a les costes catalanes. Descansin en la pau –informativa- el tauró i el peix manta...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada