31 de juliol 2007

Trens de rodalies a Madrid i a Catalunya. Una comparació

Dimecres em vaig desplaçar d’Aranjuez a Madrid i tornada. Saben a quina hora surt l’últim tren de rodalies de Madrid cap a Aranjuez? A les 23.55 de l’estació d’Atocha. Saben a quina hora surt l’últim tren de rodalies de Barcelona a Girona? A les 21.25, quina cosa fa que vaig a Barcelona amb cotxe molt sovint, encara que hi hagi d’entrar a 80 km/h, perquè l’últim tren surt massa aviat. De manera semblant podríem entrar del novíssim i còmode metro fins a l’aeroport de Madrid i del tren que surt de Sants i que s’espatlla amb massa freqüència per arribar fins a l’aeroport del Prat. Tornant a les rodalies de Madrid. Un tren nou, amb aire condicionat, canal de televisió i puntualíssim. A les 0.40 surto de l’estació d’Aranjuez. A la una al llit. L’àrea metropolitana de Madrid creix i creix perquè el transport públic funciona bé. Els trens funcionen. Com a París, coma Brussel·les, fins a última hora, fins a mitjanit. Rodalies a Catalunya és un desastre. El president del govern, especialista en il·lusionisme, anuncia el traspàs per al proper gener, amb eleccions a principis de març. El temps suficient per fer aixecar algun aplaudiment estúpid en un míting del Palau Sant Jordi. Després de les eleccions ja vindrà la batalla dels recursos econòmics per fer una xarxa de rodalies realment potent.