07 de gener 2010

Cornuts pagant l'AP7 i la N-II per desdoblar!!!


Avui el Diari de Girona publica aquesta notícia relacionada amb el fet que l'Estat reconeix que pot pagar les obres d'ampliació de l'AP7 al seu pas per les comarques gironines si el peatge no paga les obres d'aquí al 2022 (que és el més probable, que no ho pagui només el peatge). Dedicant diners públics a una concessió a una empresa mentre la N-II continua sense desdoblar!!



L´Estat acabarà de pagar el tercer carril de l´AP-7 si no hi han passat prou vehicles


La concessió a Acesa acaba el 2022 i Jordi Xuclà (CiU) creu que no se n'haurà sufragat el cost

GIRONA LAURA FANALS L'Estat assumirà el cost del tercer i quart carril de l'AP-7 a les comarques gironines si, quan s'acabi la concessió a Acesa, els increments de trànsit no han estat suficients per cobrir tota la despesa de l'ampliació. Això és, almenys, el que explica el govern espa?nyol en una resposta al diputat de CiU Jordi Xuclà, qui recorda que la concessió s'acaba el 2022 i, "amb el retard que porta la infraestructura, que es va començar a plantejar l'any 2005", tem que l'administració hi hagi acabar d'aportant diners. Fins al moment, tant l'Estat com la Generalitat sempre s'han mostrat convençuts que per l'autopista ampliada passaran suficients vehicles com per poder sufragar el cost de l'ampliació. De fet, en la resposta de l'Estat, s'assenyala que en el conveni signat entre Foment i Acesa (que data d'abril de 2006) s'estableix que "les obres es finançaran considerant l'increment de trànsit que previsiblement es produirà per l'autopista ampliada". Tot això, l'acord també reconeix que "està previst un pagament de l'administració un cop finalitzada la concessió, en el cas que els increments de tràfic no haguessin estat suficients". Però tot i que les administracions es mostren convençudes que hi haurà suficient tràfic per fer front al pagament, des de CiU no ho veuen tan clar. "Ja som al 2010, i el tercer carril no estarà acabat abans de 2012, de manera que només hi haurà deu anys per amortitzar una obra tan important", reflexiona Xuclà. En total, Acesa calcula que l'ampliació de l'autopista des de Maçanet fins a la Jonquera tindrà un cost de 295 milions d'euros.Passar el problema al 2022 Per això, el diputat gironí considera que el Govern estatal, a través del conveni, ha "endossat" el problema al govern de 2022 i que això es pot convertir en una greu "hipoteca". Una altra opció, indica Xuclà, és la d'allargar la concessió, tot i que l'Estat, de moment, d'això no n'ha parlat. D'altra banda, Xuclà també critica el ministre de Foment, José Blanco, qui va assegurar que ?durant el 2010 es farà una forta ?inversió en autovies a les ?comarques gironines gràcies, precisament, al tercer carril de ?l'autopista. En aquest sentit, Xuclà recorda que la construcció del ?tercer ?carril (i el quart, en el cas de la ?circumval·lació de Girona) no els paga directament l'Estat, sinó que reverteix sobre els ciutadans. En aquests moments, el tram del tercer carril entre Maçanet i Fornells s'està execurant, el de Fornells-Vilademuls té el projecte aprovat i Vilademuls-la Jonquera té l'obra licitada.