Quinze dies abans del debat de política general que se celebra aquesta setmana, el portaveu del Grup, en Duran-Lleida, ens va demanar notes als diputats per l’orientació de la seva intervenció. En ser un debat de política general, els temes que es tracten són molt generals: situació econòmica, reestructuració financera, sistema de pensions, la greu problemàtica de l’habitatge....Però li vaig demanar a en Duran que en els seus trenta minuts d’intervenció fes una referència explícita i detallada a la vergonya de la N-II i les obres aturades.
Aquesta interpel·lació directa al president del Govern és la culminació de l’escalada d’un munt d’iniciatives per recordar cada setmana al govern que no compleix amb les comarques gironines. Després de fer mullar al ministre en els Plens del Congrés i del Senat, quedava fer parlar del tema al president del Govern. Zapatero ha escoltat del discurs de Duran: “La vergonyosa situació de la N-II a Girona: en 7 anys i mig amb un govern presidit per vostè, sr President, són només 6’6 km anunciats però no licitats. La N-II a Girona desdoblada és un projecte de 110 km i n’hi ha 7 en servei fruit del Pacte del Majèstic. Per la N-II transiten 22 mil vehicles diaris i la UE considera indispensable desdoblar una carretera a partir de 15 mil vehicles diaris. Senzillament, vergonyós., Sr. President, i després hi ha qui parla de desigualtats i privilegis de Catalunya!”.
El ministre José Blanco s’ha remogut a l’escó. Rubalcaba ha girat la mirada cap al ministre de Foment a l’espera d’una resposta. Blanco ha entregat un paper al president, qui sap de quines obres. La resposta no ha arribat. Podem dir que per primer cop hem portat la N-II a un debat de política general. I hem constatat que el president Zapatero no en té ni idea de la greu situació. També han escoltat aquestes paraules els candidats Rubalcaba i Rajoy. Amb un dels dos els haurem de fer entrar en raó, a cop de força en forma d’escons, per recuperar el molt temps perdut.
Aquesta interpel·lació directa al president del Govern és la culminació de l’escalada d’un munt d’iniciatives per recordar cada setmana al govern que no compleix amb les comarques gironines. Després de fer mullar al ministre en els Plens del Congrés i del Senat, quedava fer parlar del tema al president del Govern. Zapatero ha escoltat del discurs de Duran: “La vergonyosa situació de la N-II a Girona: en 7 anys i mig amb un govern presidit per vostè, sr President, són només 6’6 km anunciats però no licitats. La N-II a Girona desdoblada és un projecte de 110 km i n’hi ha 7 en servei fruit del Pacte del Majèstic. Per la N-II transiten 22 mil vehicles diaris i la UE considera indispensable desdoblar una carretera a partir de 15 mil vehicles diaris. Senzillament, vergonyós., Sr. President, i després hi ha qui parla de desigualtats i privilegis de Catalunya!”.
El ministre José Blanco s’ha remogut a l’escó. Rubalcaba ha girat la mirada cap al ministre de Foment a l’espera d’una resposta. Blanco ha entregat un paper al president, qui sap de quines obres. La resposta no ha arribat. Podem dir que per primer cop hem portat la N-II a un debat de política general. I hem constatat que el president Zapatero no en té ni idea de la greu situació. També han escoltat aquestes paraules els candidats Rubalcaba i Rajoy. Amb un dels dos els haurem de fer entrar en raó, a cop de força en forma d’escons, per recuperar el molt temps perdut.
2 comentaris:
perdona que et digui jordi però la foto sobra, no sé que hi pintes fent-li la pilota a l'imbecil aquest del blanco
Jordi et recomeno llegir aquest article per fer-te una idea del futur dels peatges (ara a Catalunya i demà a Espanya):
http://www.cincodias.com/articulo/empresas/cataluna-abandona-peaje-sombra-negociara-estado-eurovineta/20110629cdscdiemp_3/
Dit pel nostre conseller del TES: "La primera solución apuntada desde el departamento del consejero Recoder es instalar cabinas de cobro en las carreteras con peaje en sombra. Una decisión que afectaría a vías de alta capacidad como el Eje Llobregat, Reus-Alcover, Vic-Ripoll, Maçanet-Platja d'Aro, Eje Diagonal y Eje Transversal. Y que se afrontaría cambiando los términos de las concesiones."
Publica un comentari a l'entrada