18 de març 2007

El diner públic i l'"autobombo"

A començaments de 2006 el govern espanyol va portar al Congrés dels Diputats un projecte de llei de publicitat institucional que ara ja és una llei en vigor i que afecta a totes les administracions ( des de l’Administració General de l’Estat fins a tots els ajuntaments). L’objectiu d’aquesta llei, de la qual en vaig ser ponent, és evitar utilitzar diners públics per a la promoció de campanyes de promeses polítiques o propaganda sobre obres inaugurades o anunciades. La llei és ben clara: sí a difondre informació útil per als ciutadans (campanyes informatives sanitàries, educatives, de seguretat vial...) i no a les campanyes d’”autobombo”. En base a aquesta llei, es van aturar algunes campanyes propagandístiques del govern de la Generalitat abans de les últimes eleccions al Parlament de Catalunya.


Podem fer autocrítica, tots els partits, de la nostra actuació en el passat però ara ens hem d’atendre a la llei, que va ser votada per unanimitat. Quan veig el Can Joanetes que l’Ajuntament d’Olot ha publicat fa una setmana no puc pensar res més que és clarament contrari a aquesta llei impulsada pel govern socialista a nivell de l’Estat. S’equivoquen els que pensen que els ciutadans decideixen el seu vot en l’últim moment. Un excés de propaganda institucional pot tenir l’efecte contrari al buscat. I més quan tot són maquetes i promeses inconcretes. Olot, més que mai, necessita mesures socials i econòmiques, perquè tinguem una ciutat dinàmica, viva i de bon viure per tots, també pels joves.