27 de setembre 2008

La renovació del TC

La setmana passada vaig escriure aquí que en un restaurant vaig haver d’escoltar tota la nit un membre sortit del Poder Judicial repartint opinions polítiques amb veu molt alta mentre sopava amb el director de La Razón. Ara aquest jurista és candidat del Partit Popular per al Tribunal Constitucional. El meu pronòstic és que la renovació del Tribunal Constitucional va per llarg, que hi haurà problemes per a la renovació parcial. I com afecta això a la sentència dels recursos contra l’Estatut d’Autonomia de Catalunya? Tot i que la presidenta i alguns magistrats preferirien que fos el nou Tribunal Constitucional el que dictés sentència, em sembla que serà l’actual, el sortint. Amb plom a l’ala, magistrats recusats i baralles massa poc jurídiques i massa polítiques. Em sembla que no tindrem sentència fins a començaments de l’any que ve. I mentrestant, el Govern català podria anar desenvolupant totes les previsions de l’Estatut perquè feina feta no té destorb. Recordem com vam arrencar la televisió de Catalunya o els primers Mossos d’Esquadra, però sembla que el govern tripartit i sedat no està per això.