29 de novembre 2008

Un doctor de 98 anys

Dimarts al matí estic al Senat per discutir de política europea amb el Secretari d’Estat per la UE, Diego López Garrido. Quan acabem la sessió, a les tres tocades, em diuen que hi ha un nombrós grup de metges gironins, tots ells jubilats, que estan dinant al Senat convidats per la senadora gironina Rosa Núria Aleixandre. M’acosta a saludar-los. Em trobo amb coneguts, com el que va ser el meu pediatre, Pompeio Pascual, o el doctor Campistol, també metge de la família. El més veterà és el doctor Josep Ruscalleda de Cassà de la Selva. Li demano que em recepti la manera d’arribar tan bé als seus 98 anys. Em diu: “Menjar poc i pair bé. I no enfadar-se”. Apuntat. No sé si sempre ho sé fer. Quin gran planter de metges que han curat mitja demarcació durant més de la meitat de la seva vida!