19 de juliol 2009

N-II el 2015?


El subdelegat del Govern a Girona ha manifestat aquesta setmana que el 2015 tota la N-II estarà desdoblada. He llegit l’editorial d’aquest diari valorant positivament aquesta dada tot i expressar escepticisme sobre l’acompliment del termini. Com que el desdoblament de la N-II ha estat una de les meves constants en l’activitat parlamentària, la data m’escandalitza. El 1996 el ministre Borell (govern Felipe González) va començar a fer els primers passos pel desdoblament. Continuem tenint els récords més ridículs en quan a quilòmetres licitats (minitrams) i retards constants. Vaig dir en la campanya electoral del 2008 que anant per feina tota la N-II podia estar desdoblada el 2012. Amb el temps perdut, ara afirmo que no ho estarà ni el 2015. Només cal repassar la fase constructiva d’alguns trams, especialment de Girona a la frontera. I preguntar-nos perquè el tram sud fins a la Tordera acumula més d’un any de retard en la seva licitació. Si a l’Autovia de la Plata es fan 60 km nous per any, perquè a les comarques gironines ens hem de conformar en tres quilòmetres per any (generosament comptats). Per cert, tindrem tren de velocitat mixta (alta i normal) a finals de 2010 però l’Alta Velocitat no arribarà el 2012, més aviat el 2014, segons diuen els tècnics amb informació fiable. No m’agrada donar notícies dolentes però tampoc m’agrada qui fa passar bou per bèstia grossa.