Dijous el Congrés va votar el Reial-Decret que habilita al Govern a prorrogar l’estat d’alarma fins després de les vacances de Nadal. El govern socialista ha agafat la bandera de l’ordre....el Partit Popular s’ha quedat transitòriament desconcertat perquè el govern més desgastat per la crisis econòmica acaba d’agafar una dels punts forts del discurs de la dreta espanyola (molt emparentada amb els funcionaris que durant segles han administrat o imposat l’ordre). El PP hauria fet bé de votar a favor de la prorroga de l’Estat d’alarma. El sector turístic, atemorit, els hi hauria agraït. Però una Soraya Sáez de Santamaría advocada de l’Estat va pujar a la tribuna per intentar treure profit electoral de l’assumpte i embolicar-se amb la falta de l’informe del Consell d’Estat. Potser que si un dels juristes del Grup Català hagués fixat posició, també ens haguéssim embolicat. En canvi, el pràctic i aritmètic enginyer Pere Macias va saber trobar el to del si de CiU a la mesura que ha fet posar al seu lloc el col·lectiu més privilegiat de l’Estat: els controladors aeris.
Els errors del govern- Tot i que al PP l’hi ha sortit malament el seu paper en aquest assumpte, això no treu que el govern està en fals en aquest afer. Els controladors, cada un d’ells, fa unes 1.600 hores anuals. En la última negociació el govern va posar límits a les lucratives hores extres. Les últimes setmanes a l’aeroport de Santiago de Compostel·la succeïa quelcom inquietant: cada dia durant dues hores l’aeroport restava tancat (motius organitzatius, meteorològics....). Sembla ser que tot es redueix a que s’havien d’administrar en comptagotes les últimes hores que tenien els controladors. Algú, molt tard, va fer números a Foment i va veure que pel pont de desembre es podien esgotar les hores anuals dels controladors de l’aeroport de Madrid. I per això una mesura tant radical com la militarització suprimint drets sindicals i posant un militar darrera de cada controlador. Un constitucionalista pot trobar reserves a la mesura, cert. Una persona pràctica i ben informada que m’explica la concentració d’hores, les llargues vacances, el sistema restringit d’accés a la plaça de controlador...un ambient insà que massa governs durant massa temps han deixat créixer. Després de les vacances de Nadal i any nou, el govern no aconseguirà una nova prorroga de l’Estat d’alarma....i com que les coses no estan solucionades...ja veurem com s’administra durant el mes de gener.
Els errors del govern- Tot i que al PP l’hi ha sortit malament el seu paper en aquest assumpte, això no treu que el govern està en fals en aquest afer. Els controladors, cada un d’ells, fa unes 1.600 hores anuals. En la última negociació el govern va posar límits a les lucratives hores extres. Les últimes setmanes a l’aeroport de Santiago de Compostel·la succeïa quelcom inquietant: cada dia durant dues hores l’aeroport restava tancat (motius organitzatius, meteorològics....). Sembla ser que tot es redueix a que s’havien d’administrar en comptagotes les últimes hores que tenien els controladors. Algú, molt tard, va fer números a Foment i va veure que pel pont de desembre es podien esgotar les hores anuals dels controladors de l’aeroport de Madrid. I per això una mesura tant radical com la militarització suprimint drets sindicals i posant un militar darrera de cada controlador. Un constitucionalista pot trobar reserves a la mesura, cert. Una persona pràctica i ben informada que m’explica la concentració d’hores, les llargues vacances, el sistema restringit d’accés a la plaça de controlador...un ambient insà que massa governs durant massa temps han deixat créixer. Després de les vacances de Nadal i any nou, el govern no aconseguirà una nova prorroga de l’Estat d’alarma....i com que les coses no estan solucionades...ja veurem com s’administra durant el mes de gener.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada