A partir d'una pregunta
parlamentària meva en què preguntava sobre el cost real de la construcció del pont
sobre el riu Ter a Girona sabem que aquesta obra ha acabat costant 21.910.909
euros. Vagi per endavant que em sembla que aquesta és una obra
necessària i benvinguda que completa el pla d'accessos a la ciutat negociat
entre l'alcalde Joaquim Nadal i
el ministre Josep Borrell a
mitjans dels 90 del segle passat. 20 anys desprès és una realitat. El que hem
sabut amb aquesta resposta és que una obra pressupostada en 19 milions ha
tingut una desviació pressupostària de més de 2,4 milions d'euros i que els
terminis d'execució s'han incomplert any a any des del 2006, primer any amb una
partida pressupostària. Conclusions: el govern central no és transparent ni
complidor entre allò que pressuposta i allò que costa realment l'obra, és una
tònica general. Una desviació pressupostària de 2,4 milions és molt notable. Segona
conclusió: el govern de l'estat no compleix els terminis de les obres. Ens hi
té escandalosament acostumat amb les obres amb microentregues de la n-II.
Tercera conclusió: al govern central li deu sonar a xinès el concepte de
pressupostos participatius, és de l'estil d'arribar i fer una obra sense
consultar res. Per exemple, amb un procés participatiu l'estació del tren
d'alta velocitat a Girona seria com és? O el pont sobre el riu Ter seria com
és? Una distribució més racional del diner públic ens permetria tenir ara, per
exemple, una xarxa òptima d'autovies de l'estat espanyol a les comarques
gironines.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada