03 de febrer 2008

Una breu visita a Poblet

Acabo d'arribar del monestir de Poblet on hem fet, els quatre caps de llista de Catalunya, una ofrena a la tomba del rei Jaume I. Just el dia del 800 aniversari. És la una del migdia i la nostra corona de flors és la primera i l'única que s'espera, segons ens comenta el pare abad. Vull dir que el Govern de la Generalitat, el Govern de Catalunya, li ha passat per alt aquesta commemoració. El govern integrat per independentistes que s'han transmutat en subalterns del montillisme administrador gris i pulcre del poder pel poder. Una pena. Poblet és un lloc que em proporciona una gran serenitat. Venim d'aquí, i no cal amargar-se'n. Venim d'aquest silenci dens del claustre, de les vinyes, de les tombes dels Reis catalans. Venim d'aquí i aquesta visita m'impulsa a subratllar el sentit dels meus actes en el camp del catalanisme i de la política. La Rosa Massegosa de Sant Feliu de Guíxols em va regalar, fa anys, el Llibre dels Feits amb una dedicatòria inesborrable. La Rosa es va morir quan no tocava, joveníssima. Penso en ella mentre passejo per aquesta església. Tots els països tenen orgull de les seves arrels. Jo també. El país en el seu conjunt espero que també.