22 d’abril 2013

Jordi Comas


Divendres 19 d’abril a les vuit del vespre a l’Hotel Costa Brava de Platja d’Aro. Hem celebrat l’homenatge a l’amic Jordi Comas que van assassinar el 18 de novembre de l’any passat. Mentre conduïa sota la pluja cap a aquest balcó magnífic sobre la mar nostre, pensava com sortiria aquest homenatge tant íntim i sentit per moltes persones. Ha sortit rodó, crec que ha estat un homenatge “100% estil Jordi Comas”. Ens hem retrobat tants i tants amics que en Jordi ens havia ajuntat i ens havia impulsat a sumar forces! La Carme Hospital, un cop més, ens ha demostrat la seva fortalesa, el seu “sé que en Jordi voldria que continués forta i determinada”. El llibre La Tramuntana justa és una joia que farà història en el món de la Costa Brava. Les fotos de Paco Dalmau són extraordinàries. En Jordi Comas, que ens estava mirant, devia somriure. I l’amic Jordi Bosch va començar a pèl la seva intervenció recitant l’Oració al Crist de la Tramuntana de Carles Fages de Climent. Es van remoure les meves entranyes i, per mi, em vaig adaptar Josep Pla: “Un dia la vista em portà a dibuixar sobre la terra que tenia al davant quatre punts cardinals. A cada punt hi havia un poble del pla. De cada poble, en veia el cementiri –que era per a mi un cementiri familiar... Aquell dia vaig sentir-me davant d'aquesta creu de terme de la mort, lligat a aquesta terra amb lligams immortals. De tots els dies de la meva vida, aquest ha estat potser per a mi el més aprofitat. Aquell dia vaig veure que Sant Sebastià era per a mi l'eternitat”. Aquell dia vaig veure que venia d’aquell densíssim paisatge humà, dels meus punts cardinals dels quals en Jordi Comas n’és un exponent molt destacat.