08 d’abril 2013

La vergonya de la N-II portada a les institucions europees

La caiguda del cavall. Com Sant Pau, que va néixer a la Capadòcia, la ministra de Foment, Ana Pastor també ha caigut del cavall i un any i cinc mesos després d'accedir al càrrec ha afirmat en declaracions a la cadena SER que Girona pateix un dèficit d'infraestructures. Conec i tracto a la ministra Pastor des que era subsecretària amb Mariano Rajoy de ministre de l'Interior (vam pactar, amb gran duresa, una llei de trànsit, així ens vam conèixer) i se li ha de reconèixer que administra bé els temps polítics. Com em va dir un alt dirigent del PP a l'inici d'aquesta legislatura: "les obres de Foment a Girona en aquests quatre anys es resumiran en l'acabament del desdoblament Caldes de Malavella-Sils i alguna cosa fins a Maçanet, uns 7 o 9 km d'autovia, això serà tot, desenganyat". I si no hi posem remei, aquestes maleïdes paraules seran profètiques. Unes paraules profilàctiques de la ministra, una ampliació de l'autopista que ja veurem com es paga el 2021 (final oficial de la concessió) i uns quilometres eterns de l'obra de la Seu per un grapadet de quilometres. Ara que la Unió Europea ha posat la lupa sobre com s'han gastat els fons europeus durant vint-i-cinc anys a Espanya avaluant el cost-benefici de les obres, és l'hora de portar el cas de la vergonya de la N-II al Parlament Europeu perquè la Comissió Europea investigui el cas i emeti un informe. Se'n recorden de quan un eurodiputat alemany va portar l’escàndol de la inseguretat jurídica de les cases d’Empuriabrava i Santa Margarita al Parlament Europeu? Ara és l'hora de portar l’escàndol de l'estat espanyol i la N-II davant les institucions europees, que són les que han pagat bona part de la festa i l’escalfament de l'economia especulativa amb diners que no vam saber pair (tot s'ha de dir) en els últims anys. Farem pregunta a la Comissió perquè obri una investigació del cas. Que vegin les vergonyes més enllà del Paseo de la Castellana, edificio Nuevos Ministerios.