L’Estat ha licitat el desdoblament
d’un tram de 2’7 km de N-II al sud (tram Caldes de Malavella-Maçanet de la
Selva) i ha licitat un “desdoblament de calçada” de 3 km en el nord, tram
Medinyà-Orriols. Valor de les licitacions: 40 milions d’euros. També hem llegit
uns manteniments de carreteres de l’Estat per 14 milions d’euros (en aquest cas
sempre m’agrada controlar el grau d’execució de la partida, quant es gasta de
veritat al final, perquè hi ha sorpreses). En aquest mateix diari vaig llegir
la setmana passada un elogi mesurat a la ministra de Foment i a l’executiu del
PP. Posem les coses al seu lloc: el tram que ara està en obres Caldes-Sils és
una obra empantanegada de l’executiu socialista. Els 2’7 km nous del sud son la
meitat d’un tram que mai s’arribarà a construir i que havien de donar
continuïtat a un desdoblament que no es farà. La notícia més rellevant de
l’Estat l’any passat en matèria de carreteres és que ha descartat definitivament
el desdoblament entre Maçanet de la Selva i Tordera (9’6 km). Aquesta és la
veritable notícia (anunciada el 26 d’abril de 2013 des de la tribuna del
Congrés per la ministra de Foment, responent a una interpel·lació que li faig
formular). Els 3 km del nord es tracte d’una obra ja començada i aturada i és,
senzillament, la via de desacceleració de la sortida de l’autopista a
Vilademuls (no és desdoblament sinó una obra low-cost: duplicació de cñlaçada). La concessionària de l’autopista ja tenia apunt per
enllestir les obres l’agost passat i han hagut d’ajornar un any l’obertura
perquè l’Estat s’havia adormit en els llorers. Dit això, que el Gabinet de
comunicació del ministeri és ara més eficient? Sí, la ministra Pastor té
agudesa política. Acabarem la legislatura amb aquesta fantasia dels 2’7 km al
sud i la sortida nord de l’autopista i amb la mala notícia del no desdoblament
fins a un conglomerat de 200 mil habitants? Sí. Recordin que un quilòmetre
d’AVE val 17 milions d’euros. I n’hi ha a cabassats per la geografia hispànica.
Que no ens impressioni una inversió aparent de 40 milions d’euros.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada