Durant l’any 2014 s’han incrementat en un 10% els usuaris del TAV en la
línia Barcelona-Girona-Figueres. I més que creixerà amb una política de preus intel·ligents
i flexibles que permetin amortitzar la línia més rendible dels 3.000
quilòmetres d’alta velocitat de tot l’Estat espanyol (un excés de totes totes).
En canvi, la política de promoció de línies de tren Barcelona-França ha estat dèbil
i poc decidida i aquí tenim el problema de la sostenibilitat econòmica de la
concessió dels túnels del Pertús, que un dia d’aquest discutirem amb tots els seus
elements descarnats. En canvi, l’any anterior també van baixar el nombre de
passatgers de l’aeroport de Girona. Per a alguns, aquesta és una dada
escandalosa. Crec que a més de la quantitat hi ha dos assumptes més a abordar:
podem fer dependre l’èxit o la davallada de passatgers quasi exclusivament
d’una sola companyia? Fins a quant (en diners comptants) hem de subvencionar
els passatges d’una companyia amb els diners dels nostres impostos? Quanta d’aquesta
inversió té un retorn en el turisme de les comarques gironines? (deixant de pensar
en l’aeroport allunyat de Barcelona). I quanta d’aquesta inversió té un retorn també
en viatges de negocis o investigació vinculats amb el teixit empresarial i universitari
de les comarques de Girona? Per anar a menjar una pizza per 20 euros, el trajecte
a Roma i tornar, no són pas els diners públics. Per potenciar l’economia i les
relacions econòmiques, universitaris i culturals, sí que val la pena una
inversió. Fins a quina quantitat? Discutim-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada