He rebut una
resposta parlamentària, després de molt insistir, sobre les dates de
finalització de les diferents concessions d’explotació d’autopistes a tot l’Estat.
En el cas de l’AP-7, en el tram Martorelles - La Jonquera la data de
finalització de la concessió és el 31 d’agost de l’any 2021. En termes
històrics, des de l’inici de la concessió, això vol dir que estem en la recta
final, en el temps de descompte després de dècades i dècades de pagar per moure’ns
en carreteres desdoblades i ràpides. Podeu trobar aquesta resposta en el meu
compte de Twiter, on l’he penjat. Només el tram Barcelona – Tarragona - l’Hospitalet
de l’Infant acaba abans, el 2019. La resta, en tenen per molts anys. És
important, en aquest punt, veure la lletra petita que assenyala que el final de
les concessions està subjecte a l’efectiu compliment de les expectatives «d’equilibri
econòmic» de l’empresa concessionària. Crec que, des d’ara, hem de començar una
meditada campanya per consensuar entre els actors més actius i representatius
de la societat gironina l’exigència de compliment del final de la concessió.
Aquesta exigència «d’equilibri pressupostari», un cop construïts els quatre
carrils en el tram de Girona, i tres accessos addicionals a la ciutat, pot
suposar que l’administració responsable del moment haurà de fer un sol pagament
extraordinari per resoldre el que
quedi pendent. Espero i penso treballar perquè sigui així, mai perquè s’opti
per l’opció de l’allargament de la concessió. No seria el primer cas de finalització
d’una concessió d’una autopista. L’any 2007, es va acabar la concessió de l’autopista
entre Bilbao i Sant Sebastià. El resultat és que ara els usuaris paguen un
peatge molt més tou (dos o tres euros) simplement pel manteniment. Em sembla
que aquesta és una campanya molt seriosa de la qual la societat gironina n’ha
de prendre consciència des d’ara. En
aquesta causa, hi penso ser. Lliures de peatges, sí... pel compliment del contracte
i, sinó, ens despistem. De fet, Abertis és la primera que ja fa temps que ha
començat a diversificar negocis i riscos. Preparem-nos per circular lliures de
peatges d’aquí a sis anys, després de més de 45 anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada