El juliol de 2009 es van aturar les obres de desdoblament de la N-II en els dos trams en obres al sud de Girona (entre Caldes de Malavella i Maçanet de la Selva). Ha passat un any i mig.
Durant el 2010 van ser diferents les iniciatives parlamentàries encaminades a revisar aital desgracia. El govern de l’Estat es va comprometre, en votació del Ple del Congrés del 27 d’abril, a tornar a licitar i recomençar les obres entre Caldes de Malavella i Maçanet abans d’acabar l’any 2010. Això no ha estat així. Després van venir les retallades pressupostàries severes i amb gran retoc de tambors se’ns van anunciar que aquestes obres havien quedat salvades de la retallada. Durant el 2011 es licitaran aquestes obres? Qui sap, potser si. En el millor dels casos per tenir màquines treballant a pocs mesos de les eleccions generals de març de 2012. La setmana passada es va produir un nou accident mortal a Sils, en la zona de la carretera amb les obres aturades. Fa tres anys, en la campanya electoral la cap de files del partit socialista va dir: “El 2012 estaran acabats o en obres tots els trams de la N-II”. Ja ho veiem. I tot i la crisi les obres que es vol no s’aturen. Aquesta setmana mateix s’ha aprovat l’adjudicació del projecte constructiu de l’autovia A-26 entre Besalú i Cabanelles.
Què li passa a la desgraciada N-II? Que els responsables del Ministeri de Foment no han sabut apreciar mai la importància de l’obra (i algun potser la importància del interès personal inconfessable d’aturar-les), que els dirigents socialistes de la demarcació no han tingut capacitat d’influència, que els grups de l’oposició a les Corts Generals ens hi hem pogut deixar la veu i l’energia però no hem pogut desencallar l’atzucac i que el conjunt de la societat gironina informada i organitzada no ha aconseguit convertir la N-II en un tema de país. Se’n recorden quan els lleidatans van convertir el desdoblament de la N-II i la ruta de la Penadella en un tema de país? Doncs els pagesos de la Segarra devien tenir més mala llet i determinació que nosaltres. Que el 2011 sigui un any per tornar a la càrrega i fer que d’una vegada per totes es superi, en part, la vergonya de la N-II.
Més de 3 milions tirats- El 27 de desembre la periodista Laura Fanals escrivia una informació que hauria de provocar la indignació de tots nosaltres: l’Estat s’ha gastat 2’7 milions en el desdoblament del tram Medinyà-Orriols de la N-II. El Ministre de Foment va anunciar el 22 de juliol en el Congrés que no es desdoblaria la N-II entre Girona i la frontera francesa ni cap autovia “programada” que transcorregués en paral·lel a una autopista de peatge.
Aquí encara hi ha algun incrèdul que pensa que estem davant d’una aturada temporal. No, estem davant de la cancel·lació del desdoblament de la N-II entre Girona i la Jonquera. I per això es va rescindir el contracte de l’obra Medinyà-Orriols. Ara sabem que això ha suposat tirar a les escombraries 2’7 milions d’euros que més el cost de redacció del projecte constructiu suposen més de 3 milions d’euros tirats. Aquesta és una decisió que s’hauria de rectificar. No serà possible durant l’agònic executiu de Zapatero. Però els 22 quilòmetres que separen les sortides de Girona i Figueres, sí que haurien d’estar connectades per autovia. Com en tantes còmodes autovies de la geografia espanyola, com tantes obres que es continuen executant (aquesta ja s’executava) fins i tot en aquesta època de crisis.
3 comentaris:
Señor Xuclá i Costa
Perdone usted que entre a su blog en Castellano, y como un elefante en una cacharrería. Suelo postear de vez en cuando en el blog del Señor Duran i LLeida, le hice ayer una consulta, y me contestó que es usted su Suplente en la Comisión Constitucional del Congreso de los Diputados, y que es a usted a quien debo dirigirme.
Dentro de un rato le escribo a su correo con la consulta-petición de consejo y ayuda, pero antes quisiera presentarme un poco:
Soy una viejecita, nacida en San Sebastián, con familia en el País Vasco, Andalucía, Cataluña, Asturias y Madrid, y vivo en Madrid.
No soy Nacionalista. Creo que son muchas más las cosas que nos unen que las que nos separan, y sé que si Cataluña, el País Vasco, Galicia, ... se separaran del resto de España, para mí, y para la gran mayor parte de los que vivimos en toda España sería como si nos quitasen una parte importante de nuestro cuerpo; los brazos, el corazón, los pulmones...
Me encantan el cine la lectura... y los puentes y las carreteras ( tengo libros y ficheros de fotos de puentes de todas partes).
Bueno, me voy. A ver si esta vez google me deja mandarle este post, que antes me ha enviado a las tinieblas exteriores.
Si me admite, volveré, y prometo ser más breve.
Muchas gracias
María Maestre Urbina
¡Muchas gracias por admitirme!
Volveré
Hola Jordi: Hem parlat alguna vegada pel carrer, però ara es per una pregunta seriosa i que hem va posar de molt mal llet parlant clar i català.
Vig tornar ahir vespre de Madrid, viatge amb furgó, ja a l' anada vaig poder veure o me va sembla que aquesta NII es diferent per molts altres, vaig veure trams d' aquesta AUTOVIA que s' estan refent, recordo per exemple a Torija, ja que ara es torna a passar per sota el castell, o sigui quan encara no s' ha acabat del tot ja n' hi ha que podran disfrutar de la versió 1.2, sobretot pagant nosaltres. Venen ganes d' engegar-ho tot a fer punyetes i tirar pel dret INDEPENDÈNCIA.
Publica un comentari a l'entrada