Una
estació mal feta. El mateix dia que es va inundar per segon cop l’estació de
tren de la línia d’Alta Velocitat a Girona, la ministra de Foment va fer tres
trucs a tres polítics. Els hi va demanar disculpes per haver confiat en la
paraula dels tècnics d’Adif que li havien assegurat que la primera inundació
era un cas “fortuït” i que no es podia tornar a repetir. Els hi va prometre una
reparació ràpida, va criticar fortament els seus subordinats i dimarts que ve
donarà explicacions a la comissió de Foment del Congrés dels Diputats. Arribats
a aquest punt, en qualsevol societat democràtica avançada, un alt responsable
de l’empresa pública Adif dimitiria per assumir les responsabilitats. I
demanarien disculpes a l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, que es va
resistir a l’obertura de l’estació després de la primera inundació fins que no
es conegués un pla de seguretat fiable. Li van dir de tot, d’alarmista per
amunt.
Unes
obres a marxa lenta. Divendres 5 de desembre a la tarda. Visito les obres
lentíssimes de la N-II entre Sils i Caldes de Malavella. S’havien d’haver
acabat el gener de 2014 i així estem. En el millor dels casos, estaran acabades
el gener de 2015, 12 mesos de retard sobre 15 mesos per fer les obres. Tenint
en comte que estem parlant de 4’3 quilòmetres i que les obres van ser
adjudicades el 2007, estem parlant d’un ritme de construcció de 0’53
quilòmetres per any. Desesperant. El Govern espanyol també ens havia anunciat
l’inici de les obres entre Sils i Maçanet de la Selva (3 quilòmetres) i Orriols
Medinyà (3 quilòmetres) per abans d’acabar l’any. Res de res. Què hi diuen els
líders (?) del Partit Popular a les comarques gironines?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada