08 de desembre 2014

Incompliments

Una estació mal feta. El mateix dia que es va inundar per segon cop l’estació de tren de la línia d’Alta Velocitat a Girona, la ministra de Foment va fer tres trucs a tres polítics. Els hi va demanar disculpes per haver confiat en la paraula dels tècnics d’Adif que li havien assegurat que la primera inundació era un cas “fortuït” i que no es podia tornar a repetir. Els hi va prometre una reparació ràpida, va criticar fortament els seus subordinats i dimarts que ve donarà explicacions a la comissió de Foment del Congrés dels Diputats. Arribats a aquest punt, en qualsevol societat democràtica avançada, un alt responsable de l’empresa pública Adif dimitiria per assumir les responsabilitats. I demanarien disculpes a l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, que es va resistir a l’obertura de l’estació després de la primera inundació fins que no es conegués un pla de seguretat fiable. Li van dir de tot, d’alarmista per amunt.


Unes obres a marxa lenta. Divendres 5 de desembre a la tarda. Visito les obres lentíssimes de la N-II entre Sils i Caldes de Malavella. S’havien d’haver acabat el gener de 2014 i així estem. En el millor dels casos, estaran acabades el gener de 2015, 12 mesos de retard sobre 15 mesos per fer les obres. Tenint en comte que estem parlant de 4’3 quilòmetres i que les obres van ser adjudicades el 2007, estem parlant d’un ritme de construcció de 0’53 quilòmetres per any. Desesperant. El Govern espanyol també ens havia anunciat l’inici de les obres entre Sils i Maçanet de la Selva (3 quilòmetres) i Orriols Medinyà (3 quilòmetres) per abans d’acabar l’any. Res de res. Què hi diuen els líders (?) del Partit Popular a les comarques gironines?