12 d’agost 2014

N-260

De tant parlar del desdoblament amb retard de la N-II últimament ens hem oblidat de recordar que el desdoblament de la N-260, Eix Pirinenc, és una vella reivindicació per normalitzar el nostre sistema d’autovies als nivells d’altres replecs de la geografia hispànica. Convé recordar que el projecte per desdoblar la carretera de Besalú a Figueres era el més avançat a començaments de legislatura i ha estat frenat en sec, ha estat guardat en un calaix i ni tan sols figura en el PITVI (pla d’infraestructures del govern de l’Estat, amb l’horitzó 2024). Mentrestant, la Ministra Ana Pastor inaugurava un nou tram de l’A-8 a Astúries entre Pendueles i La Franca. En aquest nou tram d’autovia hi circulen menys cotxes que per l’A-26 i té una eficàcia en el sistema global d’autovies molt menor. També s’ha de dir que aquesta setmana s’ha publicat l’anunci d’informació pública tècnica i ambiental de “l’augment de capacitat de la carretera N-II entre Orriols i la Jonquera”. Quina cosa vol dir que tindrem, en el seu moment un desdoblament de calçada i no pas una autovia amb les prestacions habituals. Pel que fa a la inauguració del tram de la N-II entre Caldes de Malavella i Sils, el Govern central fixe el mes d’octubre (10 mesos de retard), lamento dir que encara serà una mica més.