De tant parlar del desdoblament amb retard de la N-II últimament ens hem
oblidat de recordar que el desdoblament de la N-260, Eix Pirinenc, és una vella
reivindicació per normalitzar el nostre sistema d’autovies als nivells d’altres
replecs de la geografia hispànica. Convé recordar que el projecte per desdoblar
la carretera de Besalú a Figueres era el més avançat a començaments de
legislatura i ha estat frenat en sec, ha estat guardat en un calaix i ni tan
sols figura en el PITVI (pla d’infraestructures del govern de l’Estat, amb
l’horitzó 2024). Mentrestant, la Ministra Ana Pastor inaugurava un nou tram de
l’A-8 a Astúries entre Pendueles i La Franca. En aquest nou tram d’autovia hi
circulen menys cotxes que per l’A-26 i té una eficàcia en el sistema global
d’autovies molt menor. També s’ha de dir que aquesta setmana s’ha publicat
l’anunci d’informació pública tècnica i ambiental de “l’augment de capacitat de
la carretera N-II entre Orriols i la Jonquera”. Quina cosa vol dir que tindrem,
en el seu moment un desdoblament de calçada i no pas una autovia amb les prestacions
habituals. Pel que fa a la inauguració del tram de la N-II entre Caldes de Malavella i
Sils, el Govern central fixe el mes d’octubre (10 mesos de retard), lamento dir
que encara serà una mica més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada