14 de març 2011

N-II, el harakiri socialista gironí


Dimecres 9 de març. Fa tres anys justos de les últimes eleccions generals i em toca defensar una proposició no de llei pel desdoblament de la N-II al seu pas per les comarques gironines. El text fou registrat al Congrés el desembre de 2008 i, desgraciadament, continua essent vigent. L’he d’actualitzar per deplorar el incompliment de la moció del Ple del 27 d’abril de 2010 que instava al Govern a licitar les obres del tram Caldes de Malavella-Tordera abans d’acabar el 2010. El partit socialista es quedava en minoria a la Comissió de Foment i, al final, ha votat un text que va més enllà del que saben que poden complir.
Més de una i de dues persones em pregunten sobre la utilitat d’aquestes votacions parlamentàries. En els països seriosos, aquestes votacions són molt rellevants. I ben mirat, aquí també perquè, com a mínim, obliguen a la paquidèrmica màquina del Ministeri de Foment a fer papers i veure que la mosca collonera de la N-II continua activa. Si fa unes setmanes el ministre José Blanco em deia, un pèl indolent, estintolat en el seu escó, “Jordi, no tengo ni un duro”, dimarts a la tarda em deia “Jordi, ya hemos hecho un papel de compromisos sobre la N-II, a ver si nos ponemos de acuerdo”. Es difícil, impossible, posar-se d’acord amb el Ministeri de Foment després de tants incompliments. Ja estaria molt content si aquesta primavera licitessin les obres del tram sud. No fer-ho, seria un petit harakiri socialista davant la societat gironina.