14 d’abril 2014

L’AEROPORT DE GIRONA

He llegit tots els documents que duen a planejar un punt de dubte sobre la titularitat dels terrenys on, des de 1967, opera l’aeroport Girona Costa Brava (a Vilobí d’Onyar). La realitat és ben polièdrica. La veritat és que ha existit una gran deixadesa jurídica en el traspàs del terrenys de la Diputació de Girona a l’Estat i, concretament, a AENA. Els terrenys mai han estat registrats com a bé de l’Estat. També es cert que tres acords del ple de la Diputació manifesten explícitament la voluntat política de transmetre els terrenys a l’Estat. Però mai s’ha fet. I una part dels terrenys ni tan sols van ser expropiats. Un desgavell. Ha fet molt bé el periodista Oriol Mas destapant aquest cas. També és cert que existeixen més de trenta anys d’ús ininterromput dels terrenys per part de l’Estat. La usucapió pot ser consumada. Però ara ha canviat la naturalesa jurídica d’AENA i, per tant, hi ha un camp per córrer. És possible que l’Estat apliqui la llei de l’embut però hi ha tema per discutir, políticament i jurídica.