He llegit tots els documents que duen a planejar un punt de
dubte sobre la titularitat dels terrenys on, des de 1967, opera l’aeroport
Girona Costa Brava (a Vilobí d’Onyar). La realitat és ben polièdrica. La
veritat és que ha existit una gran deixadesa jurídica en el traspàs del
terrenys de la Diputació de Girona a l’Estat i, concretament, a AENA. Els
terrenys mai han estat registrats com a bé de l’Estat. També es cert que tres
acords del ple de la Diputació manifesten explícitament la voluntat política de
transmetre els terrenys a l’Estat. Però mai s’ha fet. I una part dels terrenys
ni tan sols van ser expropiats. Un desgavell. Ha fet molt bé el periodista Oriol
Mas destapant aquest cas. També és cert que existeixen més de
trenta anys d’ús ininterromput dels terrenys per part de l’Estat. La usucapió
pot ser consumada. Però ara ha canviat la naturalesa jurídica d’AENA i, per
tant, hi ha un camp per córrer. És possible que l’Estat apliqui la llei de
l’embut però hi ha tema per discutir, políticament i jurídica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada